Thursday, May 25, 2017

Set Kurus Basic


Banyak lemak, perut menggeleber, paha besar, perut buncit. Antara masalah utama yang selalu melanda kita. Ada antara kita nak kuruskan badan tapi tersilap cara. Ya, saya tahu ada banyak produk kuruskan badan di pasaran. Tapi adakah ianya benar-benar selamat untuk kita?


Sebahagian daripada produk tersebut ada yang tidak mempunyai kelulusan KKM. Ada yang memberi kesan negatif pada badan kita. Rasa sakit kepala. Tidak dapat tidur walaupun letih. Saya tahu kerana saya telah mengalaminya sendiri. Tanpa segan silu saya menyatakan bahawa saya juga salah seorang pengguna produk sebegitu suatu ketika dahulu. Hasilnya berat badan saya tidak pun turun. Duit habis, sakit pun dapat. Saya berhenti. Mencari solusi baharu untuk kurus dengan sihat.


Akhirnya, saya menemui Shaklee. Shaklee merupakan produk makanan tambahan yang natural, tiada bahan kimia, selamat dan halal untuk dimakan. Kenapa saya perlu berpaling menjenguk produk lain lagi jika terbukti Shaklee ada semua ciri-ciri yang saya cari selama ini selepas tertipu dengan produk tanpa kelulusan KKM tersebut. Saya yakin dengan shaklee !


Nak kurus dengan sihat, kita kene tahu apa yang kita kene buang dan bakar dalam badan kita. 

Saya ceritakan set basic sahaja dahulu di sini. Mesti tak sabar nak tahu kan!


1) Lecithin + Herb Lax + Esp




LECITHIN - Apakah fungsi Lecithin ni ye? Haa, meh sini saya nak cerita. Lecithin ni berfungsi untuk memecahkan lemak dan kolesterol serta membakar lemak. Kalau kita jenis yang kurang bersenam, agaknya berapa banyak dah ye lemak-lemak berkumpul enak dalam badan kita ni ye. Jom hapuskan lemak tersebut dengan Lecithin. Halau keluar semua lemak yang mengganggu sistem kesihatan badan kita tu.


HERB LAX - Berfungsi sebagai agen membersihkan usus kita serta detoks dan buang toksin dalam badan. Berapa ramai daripada kita yang selalu detoks badan? Mesti tak ramai kan sebab tak tahu pun kene detoks badan. Tak boleh la macam tu. Badan kita ni kene detoks kawan-kawan. Hari-hari kita duk pulun sumbat macam-macam dalam badan. Steak, burger, nasi lemak, nasi ayam, spagetti dan macam-macam lagi la yang kita makan setiap hari. Usus kita ni kene cuci. Walaupun kita membuang air besar setiap hari, tak bermakna usus kita bersih daripada pemakanan tak seimbang kita tu. Kesian usus kita, asyik sumbat je dengan macam-macam, tuan dia tak pernah nak cuci. Jom bersihkan usus dan badan kita daripada toksin.


ESP - ESP berfungsi untuk mengawal kadar pengambilan pemakanan kita. Syaratnya haruslah diambil sebelum makan. Kenapa ye? Sebab ESP mampu membuatkan kita berasa kenyang lantas mengurangkan kadar pengambilan pemakanan. Bila kita kenyang, kita akan kurang makan. Ianya juga memberikan tenaga selain berfungsi membina otot dan mengelakkan kulit menggelebeh. Kita rasa kenyang dan bertenaga dengan ESP.

Yang penting nak kurus ni kene istiqamah. Berdisiplin menjaga pemakanan. Nak kurus dengan sihat kene berkorban sikit. Jom kurus dengan sihat. Selamat beramal ('',)



Shakleebychema : 012 9547722