Tuesday, February 14, 2012

Road to Umrah ~

Kata abah..kene pergi dengan 'hati' bukan just ikut suka2 hati..gedebuk, aku rasa macam terus kene kat batang hidung aku. sikit2 korea..sikit2 korea..takde ruh Islam langsung ! Aduh, memang cedera parah jugaklah hati aku ni kene sindir.. Tapi mungkin tu adalah cara terbaik supaya aku sedar..

Dalam mase beberapa minit, aku telah membuang semua video2 pasal cerita korea, koleksi video clip CN BLUE yang aku minat sangat tuh.. rase macam separuh hati je buang semua tu..tapi bila diingatkan balik, apa yang sahabat2 buat bila Rasulullah diwahyukan tentang pengharaman arak, sahabat2 terus membuang semua arak  dengan bersegera tanpa beralasan. betapa hebatnya iman sahabat2 kan ^ ^

Tanpa sedar, banyak masa terbuang dengan melayan benda2 yang melalaikan & tidak berfaedah sebelum ni..Allahuakbar, insaf weh..moga aku dapat menggantikannya dengan perkara2 yang lebih bermanfaat di masa akan datang..Saat aku mendelete semua gambar2 CN BLUE & Yong Hwa..video Running Man..We Got Married YongSeo..rasa macam kes Ed' Sassin buang semua kenangan dia dengan Wrath..skate..street..wuhuhu..

Nak berubah jadi baik..bukan senang..tapi, x kira..nak berubah jugak..sebab..mungkin aku rasa lebih tenang begini..moga perjalanan menuju umrah..mengadap Kaabah..menziarah Rasulullah akan lebih barakah..habis sem ni..insyaAllah  akan ke sana..moga dipermudahkan Allah..

Selamat tinggal kenangan..
bukan mudah untuk berubah...bak kata Hlovate,,

No comments:

Post a Comment