Thursday, March 15, 2012

Apabila terlalu selesa, mungkin kita terleka

Hidup selesa..
Memang la semua orang nak kan..
tapi..
bila pikir balik..
Kalau selalu sangat hidup dalam 'keselesaan'..
pasti akan jadi something yang negatif  pada diri nanti..
Sebab kita akan rasa kita dah betul..kita akan jarang buat baik..kita akan jarang doa..
Lepas tu kita akan lupakan Tuhan..kita akan lupa siapa kita sebenarnya..

Bagi saya, setiap hari harus ade ujian2 kecil dari Tuhan..agar kita sentiasa kembali pada Dia,
Agar kita sentiasa beringat..
Siapa Tuhan..
Siapa hamba..
Siapa pencipta..
Siapa yang dicipta..

Saya hidupdalam kelompok manusia yang saban hari akan berdepan dengan ujian, masalah..
Saya hidup dalam kelompok ahli perjuangan..alhamdulillah, dengan izin Allah saya akan terus berjuang selagi diizinkan untuk mendaulatkan agama Allah dimuka bumi ini.

Tetapi..
Apabila kadang2 saya merasa tiada masalah..tiada cabaran..
Saya menjadi risau..
takut2 saya & orang perjuangan lain akan terleka..
Itulah..apabila terlalu selesa..
kita akan merasa kitalah yang paling benar..
sedangkan hakikatnya, "keselesaan" duniawilah yang telah menutupi kebenaran yang sewajarnya..

Jangan terlalu selesa..
Ingatlah musuh sentiasa memerhati..
Allah takkan bagi kemenangan sewenang-wenangnya..
Tadhiyah..
Satu kalimah berharga buat para pejuang agama Allah..

No comments:

Post a Comment